دیسکهای نوری

نویسندگان

احمد تندیور

کتابخانه دانشگاه علوم و صنایع دفاع

چکیده

این مقاله ، درباره یکی از تکنولوژیهای جدید اطلاعات سی – دی – رام (cd – rom ) و نقش أن درامر اطلاع رسانی بحث می کند . بررسی تاریخچه اطلاع رسانی بعد از جنگ جهانی دوم ، از شروع نمایه سازی تا به وجود آمدن بانکهای اطلاعاتی ، از قبیل دایلوگ ( dialog ) اوربیت (orbit ) و کوستل (questel ) بحث مقدماتی مقاله است . مقایسه تطبیقی بانکهای اطلاعاتی ، با سی دی – رام و بیان ویژگی های دیسکهای نوری موضوع اصلی مقاله است . به نظر نویسنده ، استفاده از دیسکهای نوری ، روند رو به گسترش فعالیتهای اطلاع رسانی را دچار تحول بزرگی خواهد کرد .

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

بررسی پدیده سایش دیسکهای برشی ماشین‌حفاری تونل در سنگهای سخت

طرح مورد مطالعه در این پژوهش، تونلی است به طول 36 کیلومتر و با قطر حفاری 32/6 متر که به منظور انتقال آب از دامنه های غربی زاگرس به حوزه دریاچه اورمیه طراحی شده و در شرایط زمین شناسی تشکیل شده از سنگ های سخت با استفاده از دو دستگاه ماشین حفار تونل (TBM)، در حال اجراست. زمین شناسی مسیر تونل از لحاظ لیتولوژی اغلب از سنگهای گرانیت، گرانودیوریت، هورنفلس، شیست، آهک، دولومیت، شیل، اسلیت و فیلیت تشکیل ...

متن کامل

ناپایداری گرانشی در دیسکهای برافزایشی

تردیدی نیست که شناخت ما از ماهیت بسیاری از اجرام نجومی به ویژه طی چند دهه اخیر تحولات شگرفی را پشت سر گذاشته است.یکی از این اجرام قرص های بر افزایشی هستند که ما در این پایان نامه به بررسی و طبقه بندی انها پرداخته و معادلات حاکم بر انها را بررسی می کنیم.سپس با وارد کردن اختلال در انها چگونگی تغییر ان را مورد بررسی قرار داده و در نهایت نمودارهای خروجی را رسم می کنیم.

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید


عنوان ژورنال:
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات

جلد ۱۱، شماره ۱، صفحات ۴۰-۴۴

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023